Plukon Food Group heeft het voorgaande jaar een ferme winststijging kunnen boeken. De sterkste groei werd gerealiseerd in Frankrijk, waar de omzet steeg tot 148 miljoen. Volgens CEO Peter Poortinga wist Plukon Food Group een groot aantal pluimveehouders aan zich te binden. “In Frankrijk zetten we in op het label ‘getogen in Frankrijk’, waarbij de slachterij dus niet in Frankrijk hoeft te staan. Dat segment loopt prima.” Het land is hierdoor gegroeid tot het derde afzetland van de pluimveeproducent.
Met €1,4 miljard lag de omzet 1,8% hoger dan in 2015, waarbij de operationele winst met 16% is gestegen. Naast de sterke groei in Frankrijk, is de export naar Zuid-Afrika en het Verre Oosten ook toegenomen. In Nederland heeft Plukon Food Group een omzet gerealiseerd van €437 miljoen naast €402 miljoen in Duitsland.
De winsttoename is naast het beter presteren op de markt ook te verklaren door lagere financiële uitgaven door middel van de terugtreding van Gilde en Agrifirm uit de onderneming.