Plukon Food Group heeft haar nieuwste MVO-verslag ‘Driven by fresh thoughts‘ gepubliceerd, waarin de voortgang naar een duurzame voedselproductie in 2022 uiteengezet wordt. Ondanks uitdagingen zoals de uitbraak van COVID-19, vogelgriep en de oorlog in Oekraïne heeft Plukon vooruitgang geboekt op alle vijf de pijlers (gezonde en verantwoord geproduceerde producten, voedselveiligheid en transparantie, diergezondheid en dierenwelzijn, circulariteit en klimaat, en mens en maatschappij) van haar duurzaamheidsbeleid.
Tijdens deze bewogen jaren (2019-2022) heeft Plukon Food Group haar reikwijdte vergroot door de overname van onder andere het Spaanse Grupo VMR, Fresh Care Convenience en een meerderheidsbelang in Optibrut. Deze overnames versterken onze positie in gevogelte, maaltijden en salades.
Duurzaamheid is de basis van de bedrijfsstrategie van Plukon Food Group en het bedrijf streeft ernaar om op een verantwoorde en duurzame manier zaken te doen. Om stakeholders op de hoogte te houden en transparant te zijn over de vooruitgang, wil Plukon jaarlijks een duurzaamheidsverslag publiceren en toewerken naar naleving van de nieuwe wetgeving van de Europese Unie inzake niet-financiële rapportage (CSRD). In 2022 is een nieuwe materialiteitsanalyse uitgevoerd om de belangrijkste aandachtsgebieden voor duurzaamheid te identificeren, die Plukon de komende jaren zal leiden op het gebied van duurzaamheid.
De relevantie van het creëren van positieve impact op korte én langere termijn neemt alleen maar toe. Wij werken samen met onze Retail partners en foodservice klanten om miljoenen Europeanen te voorzien van vers en gezond voedsel dat betaalbaar, toegankelijk en gemakkelijk te bereiden is. Tegelijkertijd willen we een aantrekkelijke werkgever zijn en onze mensen gezonde en veilige werkomstandigheden bieden en de mogelijkheden om te groeien in hun baan.
Bekijk het MVO-verslag ‘Driven by fresh thoughts‘ hier.